“Hai la o tigara”

Vorbeam astazi cu Ferro si la un moment dat ma intreaba daca ‘ala micu’ s-a lasat de fumat…..puteam sa zic un simplu „da/nu” dar  probabil ptr ca nu-mi plac raspunsurile directe i-am spus  „de ce sa se lase? tu te-ai lasa?”.. exact asa cum ma asteptam m-a informat ca n-ar avea de ce.. doar e o activitate care-i place..

L-am intrebat ce ii creeaza atata placere.. si ca sa ma lamureasca complet a scris un post.. in care explica ce ii place lui la fumat….

hai sa vedem care’s motivele si sa analizam putin situatia:…

  1. „placerea de a te juca cu fumul”… in momentul asta ma gandesc automat la un copil care face baloane de sapun.. imi da aceeasi senzatie/.. singura diferenta e ca sapunul e ptr copii … fumul deja te face sa pari mai matur :-@
  2. „E placerea de a vedea un pachet de tigari plin, cu capacul pe jumatate deschis”  corect… dar ca sa ai satisfactia asta teoretic nu trebuie sa te atingi de tigarile alea, alt fel cum ar mai fi plin?…
  3. „E placerea de a socializa. Poti sa spui oricui “Hai la o tigara”, si va veni.” perfect adevarat si aici…  Fane imi zice zilnic sa cobor in fata blocului la o tigara… el fumeaza, eu nu…  am parte de socializare si fara sa fumez..chiar de mai multa decat as avea nevoie.. dar trecand peste ajungm la punctul..
  4. „E placerea de a sta la coada in soare si a cere tigarile preferate” asta scuze Ferro da nu mi se pare catusi de putin pertinenta :-?? pot sa inteleg ca iti place sa ceri tigarile preferate da tot nu pricep partea cu statul in soare la coada:|..god no
  5. „E placerea de a-ti cheltui ultimii bani pe aceste obiecte.”.. coaie esti tampit?.. sau sunt eu zgarcita :))
  6. „E placerea de a fi in minoritate. O minoritate legala.”  bun legala ca legala nimic de comentat.. dar care minoritate?… ..
  7. „E placerea de a te putea scuza.“Sunt fumator, nu pot sa alerg asa de mult ca tine” ” asa si? … e ca si cum ai zice „put ptr ca nu ma spal la fel de mult ca si tine” unde-i partea pozitiva aici?… consumul mic la apa?:))

ei bine… dupa asta.. am intrebat o buna prietena… de ce a fumat ea prima tigara…  mi-a spus ca asa cum probabil face majoritatea… si anume din curiozitate.. am intrebat-o apoi daca i-a placut… raspunsul evident a fost „nu”.. evidenta a fost si urmatoarea mea intrebare.. atunci ce te-a determinat sa o fumezi si pe a 2-a?.. la fel de simplu mi-a raspuns  „avea alta aroma”…

primul lucru la care m-am gandit cand am auzit asta..?  e ca si cum ai lua o lingura de rahat.. nu ti-a placut ..dar ai mai luat una din alt borcan ..era al alt cuiva si avea alta aroma… asa vad eu situatia… poate vi se pare scarboasa comparatia dar  fecalele sunt mult mai ok decat teava de esapament din care trageti voi fumatorii….

Cu toate astea nu va critic.. pana la urma e alegerea voastra.. cum zicea si Ferro: „Alegerea de a fuma sau nu este personala si apartine fiecarui individ in parte!”.. as tinde sa zic ca alegerea de a fuma prima tigare iti apartine… nu si sa devi dependent… dar cine sunt eu sa ma pronunt… eu un biet, nefericit nefumator.. care nici macar n-a pus tigarea’n gura… dar sa mai traga vreun fum… cu toate astea.. un singur lucru ma multumeste la postul lui.. .. faptul ca a adus suficiente argumente ptr care sa-i palca fumatul dar in niciunul nu preciza nimic legat de palcerea de a trage din tigare, de a-i simti gustul.. n-a spus ca ii place actul in sine… si asta ma face sa ma intreb..

esti sigur ca fumezi ptr ca iti face placere?… nu cred ca fumezi ptr ca vrei sau ptr ca iti place.. ci ptr ca iti imaginezi ca ai nevoie.. si spui asta celor din jur.. te minti pe tine insuti.. probabil ptr a nu-ti pierde complet respectul de sine…sau mai bine zis

Fumezi ptr ca esti dependent!…


„Dacă te aştepţi să-ţi spun că fumătorii sunt pândiţi de nişte riscuri
cumplite de îmbolnăvire, că ei cheltuiesc o mică avere de-a lungul vieţii lor de
dependenţă, că fumatul e un obicei mizerabil, dezgustător şi că tu însuţi eşti un
individ fără coloanâ vertebrală şi lipsit de voinţă – ei bine, am să te
dezamăgesc. Pe mine, astfel de tactici nu m-au ajutat să mă las de fumat şi,
dacă pe tine te-ar fi ajutat, atunci te-ai fi lăsat până acum.

Iar daca nu fumezi… nu te lasa pacalit de faptul ca acum urasti fumatul. Toti il urasc inainte sa devina dependenti.”               (_Allen Carr_)

One response to this post.

  1. Posted by Ferruccio on 23/06/2010 at 3:06 pm

    Normal ca-s dependent :))

    Asa… de unde sa incep… da, fumul te face sa pari mai matur. La ce minte am eu, ma ajuta in societate :))
    Cand deschid pachetul, il admir pentru cateva secunde. Este mirific. Pe urma iau o tigara. N-am zis niciodata cat timp dureaza placerile astea…
    Problema e ca nu toti suntem asa sociabili ca tine, care nu ai nevoie de tutun/alcool/THC ca sa te simti bine sau sa te distrezi. Unii sunt mai timizi, mai retrasi, mai diferiti…
    Statul la coada ma face sa cred ca merit sa-mi aprind o tigara pe urma… Am spus ca gandesc altfel…
    Hmmm… mai am 10 lei… Ce sa-mi iau, ceva de mancare, ca sa se termine in maxim juma’ de ora, sau un pachet de tigari, care ma tine toata ziua, daca nu dau de cersetori si bulangii?
    Nu m-am uitat pe statistici, dar asta e impresia mea, ca sunt mai putini fumatori. Cel putin in Romania.
    Nu e chiar asa… Ai auzit de orgoliul masculin? Cand alerg dupa autobuz, de exemplu, si ajung ultimul, pot sa folosesc faptul ca sunt fumator pentru a ma scuza ca am ajuns ultimul, cand de fapt sunt un lenes.

    Poate ca dependenta ma face sa vorbesc asa… Dar nu ma deranjeaza :-??

    Răspunde

Lasă un răspuns

