Piesa de vara, public de mall

Atentie la neatentie: eu am crezut ca s-a inchis stagiunea teatrala si ca toata actorimea e-n Vama Veche, cu catel, cu purcel. M-am inselat, se pare ca sunt unii care inca mai muncesc, ca cineva tot trebuie sa scoata tara din criza. Daca toti ne bericim la Stuf, planul cine-l face?!

La Tetrul Metropolis, de pilda, se joaca in continuare A fi sau ce va fi…, dar cum la asta n-am ajuns deocamdata, va povestesc azi o alta piesa* vazuta la teatrul lor. E vorba destre clasica Tailleur pour dames a lui Feydeau, montata in romaneste, sub cel putin nefericitul titlu, Doctori, femei si alte intamplari. Habar n-am ce-a fost in capul aluia de-a schimbat titlul, dar pot sa va spun clar ce-a fost in capul regizorului: a vrut sa faca lumea sa rada. Asta i-a reusit din plin, nu contest nici o clipa, ca se hahaie in sala mai ceva ca la Garcea si oltenii, iar publicul pare sa fie cam tot ala. Public de mall, „Hai, fata, la teatru, ca e cool! Joaca Bendeac, hai, poate ne prindem daca e gay sau nu e!„. Ce mi-e drag mie Feydeau si problematica pieselor lui, daramite intr-o asemenea montare… da’ asa-mi trebuie, daca merg la teatru cu prieteni, in loc sa ma duc singur: macar m-as conversa cu cineva inteligent.

Culmea e ca jocul actorilor e chiar bun. Serios, afara de una doua note false, mi-a palcut de toti, chiar si de marele Bendeac. Tipul asta e pur si simplu altcineva cand joaca pe scena, fata de cum joaca in productiile TV – ca om de teatru, Bendeac stie si arata meserie, e la ani-lumina de vedetuta de pe sticla.

Pa, fetelor, ne vedem in Vama Veche. Ascultati un sfat gratuit: lasati-l dracu pe Feydeau si apucati-va de ceva serios. Cu bulevardierii astia nu faceti nici o branza.

Coana Mita Beletrista

Lasă un răspuns

