cine sunt eu? cine esti tu?

– Sa presupunem ca doi pompieri intra intr-o padure ca sa stinga un mic foc. Cand termina si ies, intreptandu-se spre malul unui parau, unul dintre ei are fata plina de funingine, iar celalalt este absolut curat. Intreb: care dintre ei isi va spala fata?
– Intrebare fara rost: evident, cel care e plin de funingine.
– Gresit, cel care are fata murdara, il va privi pe celalalt si va crede ca arata la fel ca el. Si invers: cel cu fata curata isi va vedea tovarasul si-si va spune: Si eu sunt murdar, trebuie sa ma spal.
– Ce vrei sa spui?
– Vreau sa spun ca in timpul petrecut cu tine am inteles ca m-am cautat totdeauna pe mine in femeile pe care le-am iubit. Le priveam chipul curat, si ma vedeam reflectat in el. Pe de alta parte, ele ma priveau, vedeau cenusa de pe fata mea si, oricat de inteligente si de sigure ar fi fost, ajungeau sa se vada si ele reflectate de mine si se considerau mai rele decat erau. Te rog, nu lasa sa se intample la fel si cu tine.

„dintr-o carte”

Lasă un răspuns

