“În mine se mai vorbește și azi despre tine.”

– Azi despre ce scrii?
– Despre un el si o ea, meniti sa fie impreuna.
– Cine zice?
– Cine zice ce?
– Ca sunt meniti sa fie impreuna.
– Aah, eu zic.
– Si de unde pana unde ai tu ideea asta?
– Se vede de la o posta, sunt facuti unul pentru altul. Au pasiuni care se completeaza, au maini care se completeaza, buze care se completeaza. Clar trebuie sa ajunga impreuna.
– De unde sa vad eu, doar tu stai sa mazgalesti la povestea asta nebuna. E la fel ca aia de acum 4-5 ani.
– Nu e la fel ca aia, e tot aia.
– Cum tot aia? N-ai terminat-o nici acum?
– Nu e dupa mine, personajele n-au vrut s-o termine.
– Hahaha! asta e buna, personajele. Si de ce n-au vrut?
– Nu voiau sa dispara. Daca incheiam povestea dispareau si ele. E ca la tine, degeaba ai roti de iarna daca n-ai masina. La ce te ajuta?
– Hai sa nu incepem acum, asta e treaba mea. Zi-mi mai bine cum vrei sa continui?
– Cred ca a venit momentul sa se intalneasca iar.
– Dupa 5 ani? Ce rost mai are? Au avut o saptamana cat sa-si aminteasca toata viata. Era clar de la inceput ca asta o sa fie tot, fiecare avea viata lui prea departe de punctul ala. Nici macar pe acelasi continent nu erau. Ce vrei acum sa-i muti? Sa vezi daca o sa se intample ceva daca se intalnesc intamplator?
– Nu stii nimic. Nu s-a terminat atunci. Cu distanta intradevar n-au avut ce face, dar sentimentele n-au disparut. Au tot pierdut vremea, s-au mintit unul pe altul ca poate intr-o zi .. La fix un an dupa ce s-au cunoscut el a sunat-o sa vada daca isi mai face vacanta tot acolo, stiai asta?
– Nu stiam, si? s-a dus?
– Nu putea sa se duca, era incurcata in alte treburi. Ar fi vrut ea sa renunte la tot si sa plece, dar n-a fost sa fie atunci. Poate era prea devreme, nu erau pregatiti pentru poveste atunci.
– Si acum sunt?
– Sunt, nu sunt, cine sunt eu sa hotarasc? Doar m-am plictisit sa-i vad intrand in relatii gresite si apoi cand se simt singuri sa inceapa sa faca planuri, cu ce ar fi daca ar fi?
– Ce-ar fi daca ar fi?
– Adica ce ar face ei daca n-ar mai fi distanta asta. El mereu ii povesteste pe unde ar plimba-o cu masina aia la care lucreaza mereu. E la fel de pasionat ca si tine doar ca lui ii plac masinile de teren.
– Si mie imi plac, de ce excluzi categoria asta?
– Eh, mereu te-am vazut genul iubitor de gropi, sau de masini joase haha. De asta il place pe el si nu pe tine.
– Ce e rau la masinile joase? si ce te face sa crezi ca as fi vrut sa fiu eu in locul lui?
– Pai am zis.. gropile, cat despre celalalt lucru.. am un talent ascuns cand vine vorba de oameni.
– Sigur ca ai hahaha.
– Alta data ii spunea cum ar fi sa mearga cu el cu barca si sa faca scufundari. Asta a fost o experienta interesanta si pentru mine, chiar daca doar isi imaginau.
– Are si barca, acum incep sa vad de ce il place atat de tare. Si barca si casa si masina de tern.
– Nu stiu de ce sari direct la concluzii. Uiti ca nu stia nimic despre el cand s-au cunoscut? Toate astea le-a aflat mult mai tarziu. In plus el e cel care o intreaba mereu daca ii e dor de ‘ei’.
– Si ea ce zice?
– Ea ezita. Rade cu el cand vorbesc despre cum ar fi fost viata lor, dar cand o intreaba daca-i e dor de el se intristeaza si schimba repede subiectul.
– Nu inteleg, daca tot traiesc in lumea asta cladita din imagini, de ce nu recunoaste ca-i e dor?
– Pate ca o intristeaza prea tare, atunci cand spui ceva cu voce tare parca devine mai real, e mai apasator, poate doare prea mult. Oricum eu sunt convinsa ca ei ii e mult mai dor decat lui.
– Asa o fi, si ce-ti veni fix acum sa le implinesti dorinta?
– Acum sunt amandoi cu cineva.
– Adica vrei sa le complici viata?
– Nu. Vreau sa-i testez, sa vad daca e asa cum au zis.
– Ce-au zis?
– Ca ar renunta la tot sa se intalneasca macar. Sa mai aibe cateva momente impreuna.
– Stai sa recapitulez. Vrei sa ranesti doi oameni care n-au treaba cu povestea ta, doar ca ei sa aibe cateva clipe impreuna?
– N-am vazut asa ceva! tu chiar nu intelegi ca asta e tot ce le trebuie? Cateva clipe sunt suficiente ca sa ramana pentru totdeauna impreuna.
Eu as mai astepta.
– Nu crezi ca au asteptat suficient?
– Ce inseamna suficient? asta e farmecul povestii sa vezi cat ii tine distanta asta. Ce te faci daca raman impreuna acum si in 5-6 ani se plictisesc de atata fericire si o iau pe cai separate?
– Si tu ce propui?
– Mai asteapta.
– Sa astept?
– Da, asa pana pe la 27 de ani.
– Ai mei?
– Nu ai tai, ai ei.
– Asta ar insemna sa treaca 10 ani de cand nu s-au mai vazut. E prea mult.
– Nu e prea mult, e la fix. La varsta aia te apuca asezatul la casa ta, deja ai vazut o parte buna din oameni, si daca si atunci inca se mai vor unul pe celalalt atunci stii ca ai reusit ce ti-ai propus. In plus, inca sunt tineri la varsta aia, isi pot vedea linistiti de aventurile alea planificate.
– Sa stii ca are ceva logica ideea asta a ta. Dar pana atunci? ce-ar trebui sa faca?
– Ce-ar trebui sa faci, vrei sa zici?
– Ei, tot una. Ce-ar trebui sa fac?
– Sa-i lasi sa-si vada de viata. Sa-i lasi sa traiasca.
– Sa-i las? Asta am facut pana acum si nu s-a schimbat nimic. M-ai distras cu teoria asta, cand de fapt tot ce iti doresti tu e sa ai mai mult timp cu ea.
– Recunosc ca ma…
– Recunosti ca ce? Acum de fapt incep sa inteleg de unde interesul asta brusc. Ai de gand sa devii el? Ai de gand sa inveti tot despre el si sa te folosesti de asta? Cat crezi ca o sa dureze pana o sa observe cum esti tu de fapt? Cine-ti da dreptul sa te amesteci in povestea mea?
– Ce te agiti atat? Acum tu esti cea care nu mai intelege nimic. Daca e asa cum spui tu, si sunt meniti sa fie impreuna, nici n-o sa mai conteze cine incerc eu sa fiu. Daca nu e asa cum spui, atunci n-o sa mai conteze deloc.
– Imi spui direct ca dupa ce ti-am marturisit atatea despre povestea asta, acum ai de gand sa o strici?
– Nu vreau sa stric nimic, vreau sa-mi incerc norocul. Am o sansa si am sa profit de ea. Doar nu credeai ca am sa renunt la ea doar de dragul povestii tale? Care pana la urma, hai sa fim seriosi,  nici tu nu stii cum se va termina.
– Nu stiu inca! O sa ma hotarasc la momentul potrivit. Dar daca tu crezi ca o sa prind drag de tine pe parcurs si o sa te las sa fii cu ea doar pentru ca-i aduci un gram de fericire, te inseli. Povestile nu se scriu pentru tine. Povestile se scriu pentru ei doi. Si daca-mi las personajele sa decida singure ce se intampla intre prima si penultima pagina, daca le las sa zburde printre decizii bune sau proaste, daca te las pe tine sa visezi, fac asta dintr-un singur motiv. Ultima pagina e toata a mea, la final o sa fie asa cum trebuie sa fie, asa cum vreau eu sa fie, asa cum a fost povestea menita sa se termine.
– Si daca totul e asa clar si bine stabilit, de ce nu scrii doar prima si ultima pagina? La ce mai sunt bune restul? Oricum toti ajungem in acelasi loc la final…
– Restul, dragul meu, sunt bune pentru a intelege.
– Pentru a intelege ce?
– A intelege ca orice pe lumea asta, chiar si intr-o poveste, se merita. Pentru ca dupa atata lupta, cu tine, cu ceilalti, cu soarta si sansa primesti ceea ce ti-ai dorit. Si abia atunci ai sa-l pretuiesti pana la ultima suflare.

– Tu si marea conspiratie a Universului. Eu renunt. Ne vedem la final.

 

421357_353549854690148_1031899647_n

S-a ridicat din pat si a sarit direct la birou. Nu stiu ce a visat dar n-am mai vazut-o de mult atat de hotarata. A luat o foaie de hartie si a inceput sa scrie ca si cum viata ei ar fi depins de asta.
M-am uitat peste umarul ei si am vazut titlul scris cu foarte mare grija.
“În mine se mai vorbește și azi despre tine.”
Mai jos alergau niste cuvinte, n-am reusit sa le deslusesc inainte sa ma observe si sa le acopere cu palmele.
– Hei!! Stii regula, nu vezi nimic pana nu e gata.

Uneori am impresia ca scrie despre mine si nu vrea sa-mi strice surpriza. Ea si marea conspiratie a Universului. Eu renunt. Ne vedem la final.

 

Lasă un răspuns

